Niezbędne akcesoria łazienkowe w hotelu

Niezbędne akcesoria łazienkowe w hotelu

 

Coraz mniej spotyka się pensjonatów i hoteli dysponujących pokojami ze wspólną łazienką poza pokojem. Standardem są kwatery z łazienką, co za tym idzie, każdy z pokoi musi posiadać własne wyposażenie pod kątem artykułów higieniczne, jak i odpowiednią galanterię.

 

W zależności od oferowanego standardu hotelu, jak również konkretnego pokoju, akcesoria łazienkowe mogą się różnić. Wpływają one na funkcjonalność pomieszczenia kąpielowego, dlatego też w kwaterach o przeciętnym standardzie znajdują się wyłącznie te podstawowe, zaś w apartamentach i pokojach o podwyższonym standardzie akcesoriów łazienkowych jest nie tylko więcej, ale i są dobierane tak, by komfort korzystania z pomieszczenia był jak najlepszy.

 

Do podstawowego wyposażenia łazienki pokoju hotelowego należy dozownik mydła, półka umywalkowa, akcesoria codziennej higieny wraz z kompletem kosmetyków podróżnych, jak również dozownik papieru toaletowego, odświeżacz powietrza. W wielu hotelach do standardu wlicza się także suszarka do rąk, włosów, zestaw uchwytów i poręczy, w tym barierki ochronne, uchwyty dla niepełnosprawnych, osób starszych, czy dzieci, suszarka na pranie itd.. Paleta produktów w kategorii akcesoriów łazienkowych jest bardzo szeroka. Kupując i wybierając poszczególne wyroby warto komponować je ze sobą tak, by stanowiły komplet, współgrały z glazurą, wystrojem pomieszczenia.

 

 

Kluczowymi cechami akcesoriów łazienkowych jest jakość, na którą składa się między innymi funkcjonalność, jak również trwałość, komfort użytkowania i prezencja. Trudno jest połączyć szereg wymienionych cech z przystępna ceną. Producenci często oferują zestawy akcesoriów specjalnie dla branży hotelowej. Ciekawe rozwiązania w zakresie funkcjonalności najważniejszych akcesoriów łazienkowych gwarantują im popularność. Wyposażając po raz pierwszy pomieszczenia hotelowe należy zainwestować co nieco więcej, tak by późniejsze ich doposażenie opierało się wyłącznie na uzupełnieniu zasobów eksploatacyjnych jak mydło, szampon, papier toaletowy itd. Prócz komfortu gości hotelowych powinno się uwzględnić także praktyczność zadbania o uzupełnienie braków w łazience, utrzymanie porządku i świeżości. Im więcej dodatków do usługi zakwaterowania, tym można spodziewać się, iż goście będą bardziej zadowoleni z warunków, także sanitarnych.

 

W sprzedaży dostępne są kosmetyki jednorazowe jak mydło w płynie lub kostce, szampon, odżywka, a nawet szczoteczki do zębów z mini pastą, czy zestawu do golenia. W zależności od ilości dni pobytu gość otrzymuje jeden pakiet kosmetyków lub też wielokrotność pakietu w określonej częstotliwości, zwykle równej wymianie ręczników. Niektóre z ośrodków praktykują inny rodzaj zaopatrzenia w środki higieniczne poprzez dozownik mydła, szamponu uzupełniany w razie potrzeby przy okazji codziennego sprzątania łazienki hotelowej. Wówczas już na etapie wyposażania tego pomieszczenia należy uwzględnić zakup i montaż stosownych dozowników. Zdecydowanie rzadziej zdarza się rezygnacja z tradycyjnych ręczników na rzecz jednorazowych, czy tez suszarki do rąk. Stąd do akcesoriów łazienkowych zaliczyć należy także ręczniki.

 

 

Bez wątpienia granica pomiędzy armaturą a akcesoriami łazienkowymi jest bardzo cienka, zwłaszcza gdy na przykład panel prysznicowy posiada szereg dodatkowych funkcji. Mimo wszystko jednym z niezbędnych akcesoriów łazienkowych nie będących osprzętem sanitarnym jest lustro. Mniejsze, większe, zawsze być powinno. W niektórych pokojach hotelowych prócz zasadniczego lustra dostępne są także lustra do makijażu, co jednak nie należy do standardu.

 

Hotele o podwyższonym standardzie oferują znacznie bardziej wyszukane akcesoria jednokrotnego użytku jak maseczki, olejki do kąpieli, rękawice kąpielowe, czepki, ze szlafrokami włącznie. Większość akcesoriów hotelowych posiada logowane opakowanie nazwą hotelu, sieci hoteli itd. Kosmetyki hotelowe nie rzadko są wizytówka hotelu. Im ciekawsze zestawy, fantazyjne opakowania, różnorodność zapachów tym goście bardziej zadowoleni. Fikuśne opakowania zwracają uwagę i tym samym konkurują między sobą. Wyposażenie w dodatki kosmetyczne jest niezmiernie ważne dla reputacji hotelu, na która bez wątpienia wpływa estetyka i dbałość o szczegóły.

 

Oczywiście to co oferują rozmaite ośrodki hotelowe nie zawsze jest niezbędnymi akcesoriami, często zakres oferty wykracza poza minimum, in plus dla gości. Prócz różnorodności, estetyki bardzo ważne jest bezpieczeństwo gości w hotelowych łazienkach dlatego też, poza kosmetykami każde takie pomieszczenie powinno być wyposażone tak, by nie sprawiała zagrożenia dla życia i zdrowia jej użytkownika. Temu służą specjalnie zabezpieczone kontakty, jak również brak możliwości zatrzaśnięcia się w łazience, kratki wentylacyjne, termostat wody i szereg innych rozwiązań. Jak widać na pełen komfort gości hotelowych wpływa wiele drobiazgów składających się na całokształt. Nie wystarczy jedynie zachowanie czystości, ale niezbędne jest doposażenie łazienki w akcesoria.

« Porady i informacje

  Produkty  

  Powiązane wpisy  

Standardowe wyposażenie pokoi hotelowych - co powinno się znaleźć w pokoju hotelowym?

Podstawowym celem hotelu jest zagwarantowanie klientom spokojnego i komfortowego [...]

czytaj więcej
Ręczniki hotelowe, jak wybierać i czy warto oszczędzać?

Kupując ręcznik warto wziąć pod uwagę jego przeznaczenie, ponieważ produkt [...]

czytaj więcej
10 sposobów na to, by Klienci chętniej odwiedzali Twój hotel

Zdarzają się takie momenty, że nie wiemy jakie są przyczyny tego, że w [...]

czytaj więcej
Wszystkie prawa zastrzeżone © Horecatex - producent konfekcji hotelowej i gastronomicznej - wszystko do hotelu i restauracji