Przyjęcie weselne w restauracji

Przyjęcie weselne w restauracji

 

Sezon ślubny trwa w Polsce praktycznie cały rok, choć największy bum wesel można zauważyć w miesiącach letnich – szczególnie od czerwca do końca września. Organizowanie przyjęć weselnych w restauracji może być dobrym pomysłem, który powiększy ilość naszych gości, a tym samym obroty. Jeśli zastanawiamy się nad tym, czy powinniśmy zacząć organizować w swojej restauracji przyjęcia weselne, warto wziąć pod uwagę kilka aspektów, które mogą być w tej sytuacji niezbędne.

Podstawą jest dobre zorganizowanie i przygotowanie oferty skierowanej do przyszłej młodej pary. Powinna być konkurencyjna, ponieważ coraz więcej lokali wchodzi w branżę ślubną, organizując coraz to atrakcyjniejsze przyjęcia. Nie można zapomnieć o odpowiedniej reklamie – w formie banneru, ulotek oraz odpowiedniej zakładki na stronie internetowej. Zakładając, że posiadamy zespół pracowników, którzy zajmą się obsługą gości weselnych, warto zwrócić uwagę na salę, która powinna być odpowiednio wyposażona na tą uroczystość.

Oczywistym jest, że każde miejsce ma swój własny wystrój, klimat oraz atmosferę i nie zawsze będzie nadawało się na urządzenie tradycyjnego przyjęcia weselnego. Większość lokali posiada jednak na tyle neutralny wystrój, że można go przystosować do ślubnych okoliczności. O czym zatem należy pamiętać podczas przygotowań lokalu na wielki dzień?

Najczęściej para młoda wynajmuje własnego dekoratora, który zajmuje się profesjonalnym przystrojeniem całej sali obiadowej, parkietu oraz pozostałych elementów. Nie należy jednak zapominać, że dekorator nie zajmuje się wszystkimi aspektami – niektóre z nich leżą w gestii właściciela restauracji.

Po pierwsze należy odpowiednio przygotować stoły, na których będą jedli goście. Należy ustalić z narzeczonymi ich ułożenie oraz nakrycie. Na oficjalnych uroczystościach takich jak wesele, stoły powinny prezentować się elegancko i dostojnie. Dobrą opcją jest wybranie odpowiedniego obrusu, który będzie doskonale prezentował się na każdym stole. Obrusy mogą być wykonane z różnych materiałów, posiadać tłoczenia lub być zupełnie gładkie – ważne jest by były czyste, wyprasowane i odpowiednie do okazji. W Polsce trudno wyobrazić sobie stół weselny koloru czerwonego czy niebieskiego (poza stołami dodatkowymi np. na alkohol) dlatego najlepiej decydować się na kolor biały lub jego pochodne. Obrus powinien być wykonany z materiałów jak najwyższej jakości, wytrzymały na wielokrotne prania i oczywiście plamoodporny – zabrudzenia podczas wesela zdarzają się nad wyraz często.

Pod obrus najlepiej zamocować specjalny podkład, który chroni stół przed uderzeniami oraz wysoką temperaturą. Gorące dania, które będą podawane na ozdobnych talerzach, mogą negatywnie wpłynąć na drewno, dlatego nie warto bagatelizować tego elementu. Dzięki warstwie poliuretanu stosowanej w podkładach obrus nie będzie się przesuwał, zapewniając dodatkowe bezpieczeństwo gości przed zrzuceniem potraw czy dekoracji ze stołów.

Poza samym obrusem i podkładem można zaopatrzyć się również w specjalne falbany do stołów i obrusów plamoodpornych, które często można zobaczyć przy stolikach specjalnych oraz przy stole młodej pary. Każdy stół wygląda bardziej elegancko jeśli zastosujemy na nim falbanę. Falbana może być również składana na różne sposoby – na kontrafałdę lub na zakładkę, jednak przy zakupie należy głównie kierować się rodzajem materiału oraz kolorem, tak jak przy wyborze obrusów.

Jeśli posiadamy w naszej restauracji niewielkie stoliki koktajlowe możemy zaproponować je młodej parze jako element dekoracji lub jako stół na różnego rodzaju atrakcje – wędliny, słodycze etc. Warto przybrać go pokrowcem na stoły koktajlowe, aby zwiększyć atrakcyjność jego wyglądu i dopasować do reszty wnętrza.

Kolejnym istotnym elementem są pokrowce na krzesła. Aktualnie możemy wybierać w całej gamie modeli, które mogą być proste, plisowane, z kontrafałdą czy kokardą. Warto zastanowić się nad wyborem takiego modelu, który sprawdzi się dla większości gości weselnych. Dobrym pomysłem jest również zaopatrzenie się w dwa zestawy pokrowców, aby pozostawić przyszłym małżonkom jak największe pole wyboru. Tak samo jak w sytuacji wybierania obrusu warto postawić na kolor biały, ponieważ dekorator zawsze może umieścić z tyłu krzesła kolorową kokardę lub inną ozdobę, która będzie utrzymywała spójność wizualną całego przyjęcia.

Ostatnim elementem, który powinna zapewnić każda restauracja są serwety. Serwety stanowią synonim luksusu i elegancji - mogą mieć różne zabarwienia, jednak jeśli chcemy przedstawić je w naszej ofercie ślubnej, lepiej wybrać wersję białą, beżową lub ecri. Serwety można składać na wiele sposobów, dlatego najlepiej skonsultować z młodą parą, czy ma odnośnie tej kwestii swoje preferencje. Serweta jest elementem nie tylko użytkowym ale i dekoracyjnym, bez którego eleganckie przyjęcie nie będzie pełne.

Podsumowując

Idealne przyjęcie weselne praktycznie nie istnieje, ale to od nas zależy czy przyszła para młoda uzna, że nasz lokal jest wymarzonym miejscem do urządzenia przyjęcia weselnego. Oczywiście najistotniejszą kwestią jest catering, obsługa, jakość potraw które podamy – warto jednak pamiętać, że wystrój odgrywa nie mniejszą rolę. Jeśli nie będziemy mieli odpowiednich obrusów na stoły czy pokrowców na krzesła możemy zrezygnować na starcie z walki o tego rodzaju klientelę. 

« Porady i informacje

  Produkty  

  Powiązane wpisy  

Nakrycie stołu weselnego - co powinno się na nim znaleźć?

Udekorowanie stołu weselnego to nie tylko kwestia praktyczna, ale także [...]

czytaj więcej
Bez zagnieceń i zgięć – najlepsze sposoby na prasowanie obrusów

Prasowanie obrusu to niełatwe zadanie, zwłaszcza jeśli jest on dużych rozmiarów. [...]

czytaj więcej
Jak dobrać odpowiedni rozmiar obrusu - ile powinien zwisać obrus?

W świecie restauracji i tekstyliów hotelowych, obrusy odgrywają kluczową [...]

czytaj więcej
Wszystkie prawa zastrzeżone © Horecatex - producent konfekcji hotelowej i gastronomicznej - wszystko do hotelu i restauracji