Zdarzają się takie momenty, że nie wiemy jakie są przyczyny tego, że w naszym hotelu pomimo wielu starań nie zwiększa się liczba gości. Jeśli prowadzimy marketing głównie za pośrednictwem Internetu powinniśmy wiedzieć, jak przyciągnąć ich uwagę. Czy jest tak na pewno? Zobaczcie 10 sposobów na to, by Klienci chętniej odwiedzali wasz obiekt.
1. Strona przystosowana do urządzeń mobilnych
Strona www, która działa nie tylko na komputerach, ale również na tabletach czy smartfonach to już nie wymysł wprost zza Oceanu, ale również Polska codzienność. Według wielu badań marketingowych* coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych do surfowania po Internecie oraz zakupów, dlatego jeśli strona twojego hotelu nie zmienia rozdzielczości, nie dopasowuje się do mniejszych ekranów, jesteś z góry skazany na utratę części Klientów. Dlatego jeśli chcesz, by goście chętnie odwiedzali Twój hotel, dostosuj stronę do urządzeń mobilnych.
2. Zdjęcia dobrej jakości
Na swojej stronie powinieneś zamieszczać fotografie dobrej jakości, które pokazują każdy pokój, recepcję czy twoją restaurację hotelową. Jeśli na stronie znajdują się długie opisy i małe, rozmyte zdjęcia nie ma się czemu dziwić, że goście nie rezerwują pokoi. Nadawanie zdjęciom znaków wodnych to również odległa przeszłość – prawa autorskie strzegą naszej własności i nie ma powodów do obaw. Nie od dzisiaj wiadomo, że „kupujemy oczami” czyli profesjonalnie mówiąc - komunikaty wizualne stanowią sedno zainteresowania Klientów.
3. Wyposażenie ma znaczenie
Jeśli dawno nie zmienialiśmy już nic w naszym hotelu, być może najwyższa pora na to, by odświeżyć nieco jego wizerunek? Warto obejrzeć strony innych popularnych obiektów, zobaczyć co posiadają w swoim standardzie, w jakim stylu są urządzone pokoje, jakiej jakości jest pościel hotelowa, która odpowiada za komfort i dobrą jakość snu. Taka analiza konkurencji pozwoli odkryć to, co możemy poprawić i zmienić, by zwrócić uwagę nowych Klientów.
4. Specjalne oferty i zniżki
Nie od dziś wiadomo, że promocje oraz specjalne sezonowe oferty przyciągają gości, którzy nie chcą wydawać zbyt wielu pieniędzy na nocleg. Z tego powodu warto pamiętać o zniżkach przy rezerwacji z wyprzedzeniem lub specjalnych rabatach z różnych okazji (np. święta). Nawet drobne promocje sprawią, że Klienci chętniej będą odwiedzali twój hotel.
5. Włącz się do sieci
Obecność w mediach społecznościowych jest sposobem na większe związanie się z marką, z hotelem, co bezpośrednio przekłada się na ilości rezerwacji. Załóż profil na Facebooku, Twitterze czy Pinetreście i staraj się zainteresować swoich obserwatorów nowinkami hotelowymi, okolicznymi i tym, co cię pasjonuje i może zainteresować przyszłych Klientów. Nie można lekceważyć siły takich portali, gdyż są one świetnym nośnikiem informacji o zmianach, zniżkach i innych newsach, którymi chcielibyśmy podzielić się z potencjalnymi gośćmi naszego hotelu.
6. Wzajemne wsparcie
Aby zwiększyć ilość Klientów wystarczy przypomnieć sobie proste wskazówki, o których już nieraz słyszeliśmy. W zależności od tego czy wolimy działać w Internecie czy preferujemy bezpośredni kontakt z ludźmi, zostawmy swoją ofertę w pobliskich restauracjach, lokalach i innych obiektach, w których mogą się pojawić potencjalni Klienci. W Internecie warto podjąć współpracę z lokalną restauracją, która umieści na swojej stronie baner prowadzący do naszego hotelu – w zamian możemy zaoferować jej to samo. W ten sposób zwiększymy ruch na stronie i zainteresowanie naszych obiektem.
7. Rozpocznij współpracę z dużymi portalami
Jeśli czujesz się na siłach stanąć w szranki z dużą konkurencją hotelową, znajdź portale oferujące usługi noclegowe takie jak booking.com. Dodanie oferty swojego hotelu do bazy noclegowej sprawi, że więcej osób będzie odwiedzało twoją stronę, co w bezpośredni sposób wpłynie na ilość gości. Z drugiej strony duże portale posiadają wygodne sposoby rezerwacji i płatności za noclegi, dlatego użytkownicy często wybierają je zamiast bezpośredniego wyszukiwania noclegu.
8. Odpowiadaj na recenzje i opinie
Staraj się zachęcać swoich gości, by pozostawiali na stronie internetowej lub na profilach społecznościowych opinie o swoim pobycie. Niezależnie od tego czy będą one w 100% przychylne czy zwrócą uwagę na niektóre mankamenty w wystroju czy obsłudze, pokaże to innym osobom, że w hotelu tętni życie. Staraj się również odpowiadać na komentarze, nie robiąc tego jednak w sposób emocjonalny, nawet jeśli Klient nie jest zadowolony ze swojego pobytu.
9. Reklama w sieci
Niekiedy zapominamy o tym, że reklama w Google wciąż generuje dużo wejść. Dlatego jeśli chcemy zwiększyć odwiedziny postarajmy się zadbać o widoczność strony, jej marketing czy pozycjonowanie. W tym zakresie najlepiej oddać sprawy w ręce specjalistów, którzy pomogą nam ustawić odpowiednie reklamy, ich czas trwania, miejsce edycji czy metody dotarcia do Klientów.
10. Szukanie innowacyjnych pomysłów
Innowacje i nieszablonowe myślenie przyciąga gości, którzy lubią być zaskakiwani. Oczywiście część woli tradycyjne rozwiązania, dlatego nie należy od razu przeprowadzać rewolucji w hotelu, ale zamiast tego wprowadzić kilka miłych i nowoczesnych udogodnień, które doceni nowa „Klientela”. Miły smakołyk czekający na poduszce, świeże kwiaty na stoliku w restauracji czy nawet możliwość meldowania się o każdej porze sprawią, że goście będą nas chętniej odwiedzali.
Klienci poszukiwani
Jeśli pomimo wielu zapytań nasi Klienci rezygnują z rezerwacji pokojów, warto poszukać prostych przyczyn leżących w wyglądzie strony, reklamie czy braku innowacji. Nie zawsze jesteśmy przekonani o słuszności zmian, ale gdy nasz hotel zaczyna coraz częściej świeci pustakami, nadszedł czas na sprawdzenie tego, czy jesteśmy na tyle nowocześni i mobilni, by Klienci mogli nas znaleźć i docenić. Czasami nawet drobiazgi zmieniają cały nasz wizerunek.